Posiadamy status organizacji pożytku publicznego.
KRS 0000263404, nr konta bankowego: 44 9315 0004 0000 2479 2000 0010
Sobota, 23.09.2017

Uwaga! Uwaga!

Zbliża się SPARTAKIADA!

REGULAMIN

 

SPARTAKIADY UNIWERSYTETÓW TRZECIEGO WIEKU

O  PUCHAR  DWUMIASTA  USTKA-SŁUPSK

 

 

 

Organizatorzy:

 

OŚRODEK SPORTU I REKREACJI w USTCE I USTECKI UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU – ŻYJ KOLOROWO

 

 Współorganizatorzy:

 

Miejski Klub Sportowy JANTAR Ustka,

Stowarzyszenie Turystyczno – Sportowe „USTKA”, 

Lokalna Organizacja Turystyczna Ustka i Ziemia Słupska

Klub Brydża Sportowego Ustka

Szkoła Podstawowa Nr 2 w Ustce

 

Sponsorzy i partnerzy:

 

Gmina Miasto Ustka

Bank Spółdzielczy w Ustce

Hotel Grand Lubicz w Ustce

 

 

I. CEL SPARTAKIADY

 

Celem zawodów jestwykształcenie w pokoleniu osób 60+  potrzeby dbania o własne zdrowie, dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, zrozumienia potrzeby ruchu oraz promowania aktywnego stylu życia. 

 

 

 

II. TERMIN I MIEJSCE

 

Termin: 20.05.2016 (piątek) – start godz.11.00

 

Miejsce: obiekty sportowe na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ustce przy ul. Grunwaldzkiej 35.

              

 

 

 

III. UCZESTNICY

 

Prawo startu w Spartakiadzie mają słuchacze Usteckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku – Żyj kolorowo oraz Słupskiego Uniwersytetu Trzeciego Wiekurocznik 1956 i starsi.

 

Zawodnik może startować w nieograniczonej liczbie konkurencji.

 

W poszczególnych konkurencjach (z wyjątkiem „Turnieju szachowego” i „Przeciągania liny”) nagradzane będą pierwsze trzy miejsca. Każdy nagrodzony zawodnik lub zespół(brydż) zajmujący 1, 2, 3 miejsce, zdobywa do klasyfikacji drużynowej swojego Uniwersytetu odpowiednio:

- za 1 miejsce  -  3 punkty

- za 2 miejsce  -  2 punkty

- za 3 miejsce  -  1 punkt

Dyscyplina pn.  Przeciąganie liny - 3 punkty dla drużyny zwycięskiej.                 

Dyscyplina pn. Turniej szachowy – punkty wg skali w regulaminie tej konkurencji.

 

 

 

IV. PROGRAM SPARTAKIADY

 

Od godz. 10.00 do 11.00 – rejestracja i odprawa kierowników ekip w Biurze Organizacyjnym Spartakiady  (informacje techniczne). 

Godz. 11.00 – ceremonia otwarcia Spartakiady (przemarsz ekip przed sceną, prezentacja sekcji tanecznej, otwarcie Spartakiady przez Burmistrza Ustki i Prezydenta Słupska, prezentacja ekip przez ich Kapitanów)

Godz. 12.00 – rozpoczęcie konkurencji sportowych we wskazanych przez organizatorów miejscach.

Godz. 15.30 – uroczyste przedstawienie wszystkich zwycięzców Spartakiady – wręczenie medali i nagród, wręczenie pucharu Dwumiasta.

Godz. 16.00 – występy artystyczne, poczęstunek.

Na zakończenie  Spartakiady - Rajd NordicWorking dla wszystkich chętnych.

 

V. ZAWODY

 

 

1.  Bieg na 60 metrów

 

Uczestnicy:10 kobiet i 4 mężczyzn z każdego Uniwersytetu.

 

Regulamin:

  • Konkurencja zostanie rozstrzygnięta w kategorii kobiet i mężczyzn  – nagrodzone zostaną pierwsze trzy miejsca w jednej i drugiej kategorii.
  • Zawody polegają na przebiegnięciu wyznaczonego dystansu (60 m) w jak najkrótszym czasie.
  • Start z pozycji stojącej.

 

 

2.   Slalom rowerowy

 

Uczestnicy: po 10 zawodników z każdego Uniwersytetu (bez podziału na płeć).

 

Regulamin:

  • Zawodnicy w parach pokonują tor jazdy długości ok. 40 m omijając naprzemiennie ustawione 4 tyczki i wracają bokiem po linii prostej do punktu startu.
  • Zawodnikom mierzony jest czas przejazdu.
  • Najkrótsze czasy przejazdu pozwolą wyłonić zwycięzcę oraz ustalić drugie i trzecie miejsce.
  • O kolejności startu decydują drużyny we własnym zakresie.
  • Organizatorzy zapewniają rowery.


 

3.  Tenis stołowy

 

Uczestnicy: 3 kobiety i 3 mężczyzn z każdego Uniwersytetu

 

Regulamin:

  • Konkurencja zostanie rozstrzygnięta w kategorii kobiet i mężczyzn – nagrodzone zostaną pierwsze trzy miejsca w każdej kategorii.
  • System rozgrywek – każdy z każdym do dwóch wygranych setów.
  • Zawodnicy zostaną rozlosowani bezpośrednio przed rozpoczęciem turnieju.

 

4.  Hula Hoop

 

Uczestnicy: 10 osób z każdego Uniwersytetu (bez podziału na płeć)

 

Regulamin:

  • Konkurencja  polegająca na kręceniu kołem na wysokości pasa i bioder w jak najdłuższym czasie, nagrodzone zostaną trzy pierwsze miejsca.
  • O kolejności startu decydują drużyny we własnym zakresie.

 

 

5.   Boule

 

Uczestnicy:w konkurencji startuje 6 zawodników z danego UTW ( bez podziału na płeć).

Regulamin:

  • Nagrodzone zostaną pierwsze trzy miejsca.
  • Zasady gry w boule:

Grę w boule rozpoczyna  4zawodników (po dwóch  z każdego Uniwersytetu).Razem grają mecz, składający się z trzech rund. Każdy zawodnik otrzymuje 2 kule do gry.W drodze losowania wyłania się zawodnika rozpoczynającego grę.Zawodnicy rzucają kule stojąc w kręgu o średnicy ok.50 cm. W czasie rzutu obie stopy rzucającego muszą dotykać ziemi tak długo, aż rzucona kula spadnie na ziemię.Zawodnik rozpoczynający grę rzuca małą drewnianą kulkę (świnkę) na odległość od 6 do 10 metrów (w przypadku rzutu na odległość większą lub mniejszą rzut należy powtórzyć) i oddaje pierwszy rzut kulą próbując umieścić ją jak najbliżej świnki.Drugim zawodnikiem rzucającym kule będzie zawodnik z drużyny przeciwnej niż zawodnik rozpoczynający grę.Następny rzut wykonuje zawodnik z drużyny rozpoczynającej rozgrywkę, a po nim czwarty - ostatni zawodnik z drugiej drużyny.Dozwolone jest wybijaniekulą innych kul oraz świnki (gra toczy się dalej również po przekroczeniu przez świnkę lub kule linii 10 m).

Punkty zdobywają zawodnicy, których kule znajdują się najbliżej świnki wg następującej formuły:

- najkrótsza odległość od celu  - 3 pkt

- druga odległość                     -  2 pkt

- trzecia odległość                   -  1 pkt.

Druga i trzecia runda odbywa się wg tej samej procedury.

Suma punktów określi zwycięzcę meczu.

Następnie stają do gry kolejne 4 osoby z dwóch Uniwersytetów i rozgrywają mecz, a po nichostatnia czwórka zawodników.

Trzech zwycięzców meczów zagra w finale rozgrywając 5 rund  na powyższych zasadach, czyli rzucając w każdej rundzie dwiema kulami. Suma zdobytych w finale punktów zdecyduje o 1, 2 i 3 miejscu.

W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia wyznaczony przez organizatora. W przypadku, gdy kule obydwu graczy w ocenie sędziego znajdują się w takiej samej odległości od świnki partia zostaje powtórzona.

 

 

 

6.   Rzut do kosza

 

Uczestnicy: 10 kobiet i 4 mężczyzn z danego Uniwersytetu.

Regulamin:

  • Uczestnicy wykonują po trzy rzuty (z białej linii) – każde trafienie daje 1 punkt.
  • Jeżeli wśród zawodników zajmujących pierwsze trzy miejsca (i ewentualnie kolejne) znajdą się osoby z taką samą ilością punktów, to dla tej ilości uczestników zostanie przeprowadzona kolejna runda – po trzy rzuty na osobę. Jeżeli nie wyłoni ona 1,2 i 3 miejsca, to będą dokonane kolejne rundy – do skutku.
  • O kolejności rzutów decyduje drużyna we własnym zakresie.
  • Nagrodzone zostają pierwsze trzy miejsca w kategorii kobiet i pierwsze trzy miejsca w kategorii mężczyzn.

 

 

 

7.   Slalom z piłką

 

Uczestnicy: 10 kobiet i 4 mężczyzn z każdego Uniwersytetu.

 

Regulamin:

  • Konkurencja rozgrywana w parach – zawodnicy prowadząc piłkę nogą pokonują naprzemiennie 10 ustawionymi pachołków, a po zakończeniu slalomu dalej prowadząc piłkę nogą wracają bokiem do punktu startu i przekazują piłkę następnemu zawodnikowi swojej drużyny. Tor w linii prostej wnosi ok. 15 m.
  • Zawodnikom mierzony jest czas wykonania slalomu, nagrodzeni zostaną zawodnicy z najkrótszym czasem w kategorii kobiet (miejsca 1-3) i w kategorii mężczyzn (miejsca 1-3).
  • Kolejność startu zawodników ustalają drużyny we własnym zakresie.

 

 

 

8.   Rzut do stojącego kosza na murawie piłeczkami do tenisa ziemnego

 

Uczestnicy: 10 osób z danego Uniwersytetu (bez podziału ze względu na płeć).

 

Regulamin:

  • Każdy z uczestników tej konkurencji oddaje 5 rzutów piłeczką do tenisa ziemnego starając się umieścić piłeczkę w koszu ustawionym na murawie. Odległość od linii zawodnika do kosza będzie wynosiła 4 metry.
  • Wygrywa 3 zawodników z największą ilością trafień.
  • Jeżeli wśród zawodników zajmujących pierwsze trzy miejsca (i ewentualnie kolejne) znajdą się osoby z taką samą ilością punktów, to dla tej ilości uczestników zostanie przeprowadzona kolejna runda – po pięć rzutów na osobę. Jeżeli nie wyłoni ona 1,2 i 3 miejsca, to będą dokonane kolejne rundy – do skutku.
  • Kolejność startu zawodników ustalają drużyny.

 

 

9.   Tor  przeszkód

 

Uczestnicy: 10 zawodników z każdego Uniwersytetu (bez podziału na płeć).

 

Regulamin:

  • Konkurencja rozgrywana w parach polega na przebiegnięciu krótkiego slalomu (między sześcioma pachołkami), następnie wykonaniu przeskoku przez niski płotek , obiegnięciu dwóch obręczy hula hoop, przejściu pod płotkiem wyższym lub jego przeskok, dobiegnięciu do tyczki końcowej i powrocie bokiem do punktu startu. Długość toru w linii prostej wynosi ok. 30 m.
  • Wszystkim uczestnikom mierzony jest czas pokonania toru przeszkód.
  • Kolejność startu zawodników wyznaczają drużyny wg własnych ustaleń.
  • Nagradzane są trzy miejsca o najkrótszych czasach pokonania toru przeszkód.

                                                      

 

10.   Strzał na bramkę

 

Uczestnicy: 10 kobiet i 4 mężczyzn z danego Uniwersytetu.

 

Regulamin:

  • Dyscyplina polega na oddaniu trzech strzałów przez zawodnika na małą bramkę bez bramkarza.
  • Najlepszymi strzelcami w swoich kategoriach zostaną zawodnicy/zawodniczki, którzy strzelą największą ilość bramek. Nagrodzone zostaną trzy pierwsze miejsca w kategorii kobiet i w kategorii mężczyzn. Przy równej ilości bramek zostanie przeprowadzona dogrywka po dwa strzały. Jeśli ona nie rozstrzygnie o  kolejności miejsc zawodników,  będzie kolejna dogrywka wg tych samych zasad aż do skutku.
  • O kolejności startów zawodników w poszczególnych kategoriach (kobiety, mężczyźni) decydują drużyny we własnym zakresie.

 

 

 

 

11.   Turniej brydżowy

 

Uczestnicy: po 8 osób ( cztery pary) z każdego Uniwersytetu.

Regulamin:

  •   Konkurencja drużynowa – nagrodzone zostaną pary, które zajmą 1,2,3 miejsce.
  •   Turniej zostanie rozegrany według zasad brydża sportowego.

 

 

12. Turniej szachowy

 

Uczestnicy: w konkurencji startuje 4 zawodników z danego UTW

 

Regulamin:

  •  Zawody zostaną przeprowadzone w formie drużynowej.
  • Zostaną rozegrane 4 partie.
  •  Tempo gry – 15 minut na zawodnika
  •  O wygranej drużyny decyduje suma punktów zdobytych przez zespół wg następującej punktacji:

2 pkt – wygrana partia

1 pkt – remis

0 pkt – przegrana partia.

W przypadku remisu odbędzie się dodatkowa partia (zawodników wskazują drużyny).

 

 

13.   Przeciąganie liny

 

Uczestnicy: po 10 osób z danego Uniwersytetu

 

Regulamin:

  • Konkurencja bardzo widowiskowa.
  • Do konkurencji stają drużyny składające się z 10 zawodników bez względu na płeć.
  • Wygrywa drużyna, która przeciągnie dwa razy punkt z szarfą na swoją stronę

izdobywa 3 punkty dla swojego Uniwersytetu.

 

 

VI.  KLASYFIKACJA DRUŻYNOWA

 

Uniwersytet, który wygra klasyfikację drużynową, zdobywa Puchar Dwumiasta.

W przypadku jednakowej ilości punktów o kolejności zajętych miejsc  zadecyduje zwycięzca w Turnieju Rektorów UTW.

 

Turniej Rektorów UTWPiłkarzyki

Uczestnicy: w konkurencji startuje 1 przedstawiciel danego UTW

 Regulamin:

 Wygrywa ten, który pierwszy zdobędzie 3 bramki.

 

VII. ZGŁOSZENIA

 

Zgłoszenia zawodników do poszczególnych konkurencji należy dokonać na adres: biuro.uutw@wp.pl

 

Termin  zgłoszeń upływa z dniem 6 maja 2016.

 

Szczegółowych informacji  udziela się pod numerami telefonów:

Nina Hamerlik  696 977 219

Marta Bronisz 515 285 615

 

 

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  • Zgłoszenie się zawodnika do Spartakiady jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

 

  • Uczestnicy Spartakiady startują na własną odpowiedzialność i nie mają przeciwwskazań lekarskich.

 

  • Uczestnicy poszczególnych konkurencji zapewniają we własnym zakresie niezbędny strój sportowy.

 

  • Protesty odnośnie przebiegu danej konkurencji, klasyfikacji oraz wyników należy składać w Biurze Organizacyjnym Spartakiady w ciągu  15 minut od zakończenia konkurencji.  Po tym czasie protesty nie będą rozpatrywane. Protesty rozpatruje Komisja Sportowa w składzie:

- Prezes lub Zastępca Prezesa każdego Uniwersytetu i Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji. Werdykt Komisji jest ostateczny.

 

  •  Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie oraz w programie imprezy w zależności od ostatecznej ilości uczestników oraz warunków pogodowych.

 

 

 

REGULAMIN DOSTĘPNY JEST

NA STRONIE INTERNETOWEJ

 

utw.ustka.pl

 

osir.ustka.pl

 


Strona powstała przy wsparciu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Funduszu Inicjatyw Obywatelskich 2011 oraz budżetu Gminy Miasto Ustka.